Sunday, October 16, 2011

Jom Test Keajaiban Minda




Ok. Percaya atau tidak, apabila anda sentiasa memikirkan tentang kenyang, anda tidak akan lapar. Buktinya apabila anda menjalani ibadah puasa, anda tida
k berfikir pun tentang makan sepanjang hari, tetapi anda tetap mampu melakukan aktiviti-aktiviti kehidupan sebagaimana biasa. Pada hal hari-hari biasa,
awal pagi lagi anda sudah terasa hendak makan. Demi
kianlah, apabila anda tidak langsung memikirkan tentang penat anda akan cergas dan bertenaga sepanjang hari. Sebaliknya apabila anda mula berkata, "aku boring lah hari ni", anda akn benar2 malas dan boring.

So kt sni, imaginasi bole menjadi kn kita apa sahaja. Dari sni kta boleh simpulkan "kita sendiri lah yg meminta setiap apa yg berlaku pada diri kita.

Pernah x berkomunikasi dari minda ke minda? Heehee. Yg ni ak slalu praktik kn tw. mmg betul rupanya kajian ni. T.kasih buat Dr.Hm Tuah Iskandar yg menulis tentang ni.


Apabila anda mengingat seseorang, dan jika ingatan anda itu jujur, ikhlas dan tiada sebarang gangguan, anda sebenarnya telah pun menghantar gelombang minda kepada orang itu. Anda mungkin akan mendapat tindakbalas yang menakjubkan. Jikaingatan anda terhadapnya adalah yang baik-baik, dalam masa yang sama insya-Allah dia akan mengingat baik-baik juga tentang anda.

Maka kerana itu lah, sesekali pada saat2 trtentu anda akan terkenangkan seseorang yang telah lama tidak anda temui secara tiba2. Barangkali pada saat itu orang berkenaan sedang memikirkan tentang anda dan gelombang mindanya telah mengembara dan akhirnya sampai kepada anda.

Gelombang yg lemah akan tersasar atau tidak sampai ke matlamat ataupun ghaib begitu sahaja ditelan gelombang2 yang lebih kuat yang sentiasa bersimpang siur. Barangkali kerana itulah sesetengah gelombang minda ni lambat sampainya kerana begitu banyak berdepan dengan cabaran dalam pengembaraannya.






Tatkala A teringat kn B dan A segera menghubungi B, B sudah pun memikirkan hal lain. Mungkin B berkata, "Ya, saya memang terkenangkan awak, tapi tiga hari lepas."

Gelombang minda akan lebih hebat kesannya terhadap mereka yg mempunyai jalinan emosi ataupun pertalian darah yang rapat, e.g. suami isteri, ibu anak, adik bradik, kembar/rakan seiras.

Hebat kn? :) x pcaya try la mulakn hantar gelombang menggunakan kekuatan minda anda. Frankly speaking, its work! ak da try since 2008. Slalu nye malam2 lg tenang. x bnyk gelombang yg mengganggu kot. n hntar. Ala mcm hntar Sms gak. hehe. tp dengan syarat, letak kn sepenuh kepercayaan kpd subconscious and conscious mind yek!




Credit to Dr.Hm Tuah Iskandar Al-Haj-Membina Imaginasi Cemerlang.

No comments:

Post a Comment